Content management

Mybenefit Studio är gränssnittet som gör det enkelt att hantera innehåll.

Att visa upp och tillhandahålla innehåll av olika typer till olika kategorier medarbetare är en viktig del i Mybenefits system. Därför är systemet bra på innehållshantering eller content management.

Alla kundorganisationer tilldelas en huvudadministratör som har behörighet att hantera innehåll. Huvudadministratören kan också dela ut behörighet till andra i eller utanför organisationen så att flera kan bidra med innehåll.

Content management

Skapa sidor

Sidor är en av de grundläggande beståndsdelarna. Det är enkelt att skapa sidor och skapa länkar mellan sidor. Sidor kan innehålla många olika typer av innehåll som exempelvis: texter, bilder, videos, tabeller samt ett antal andra funktioner som mätare, puffar, nyhetskomponenter och mycket mer. Några av dessa komponenter beskriv separat här nedan.

Content management

Easy editor

Vi brukar säga: ”kan du använda en ordbehandlare så kan du arbeta i vårt gränssnitt”. Vi har gjort det lätt för den som lägger in innehåll. När du arbetar med innehåll ser du hur det kommer se ut för användarna enligt principen ”vad du ser är vad du får” eller som det heter i IT-världen ”what you see is what you get”. Det är lätt att lägga in texter, rubriker, tabeller, mm.

Content management

Skapa puffar

Vill du att viss information ska få extra uppmärksamhet? I så fall kan puffar hjälpa dig. Puffar är en innehållskomponent som du kan lägga på en eller flera sidor och som har ett speciellt budskap som sticker ut lite extra genom att den kan placeras vid sidan av de ordinarie innehållet.

Via en puff kan du förmedla ett budskap samt länka vidare till annat innehåll.

Content management

Mätare

Viss information om siffror och numeriska värden vill man gärna göra lättåtkomliga. Exempelvis om din personalavdelning ofta svara på frågor som exempelvis: hur mycket finns kvar på mitt friskvårdssaldo, eller hur många sparade eller nyttjade semesterdagar har jag? För sådan information är mätare en funktion som vi rekommenderar.

I de fall ni själva eller era samarbetspartners kan skicka information digitalt, via integrationer, så kan värdena uppdateras ofta. Exempelvis skickar vår samarbetspartners för friskvård saldouppgifter i realtid.

Content management

Egen profil

Självklart är det ni som organisation som ska synas! Hela utseendet ska naturligtvis anpassas efter din grafiska profil. Har olika delar av din organisation olika grafiska profiler? Inga problem, det fixar vi lätt!

Content management

Nyhetskomponent

Med nyhetskomponenten kan du se till att dina medarbetare får tillgång till den senaste informationen.

Vill du veta mer?

Meny